• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Betalen, bezorgen en retourneren

Ga naar:


BEZORGING

Verzendkosten

Verzendkosten...... het blijft een onderwerp van discussie. De grote webwinkels versturen enorm veel pakketten per jaar en kunnen veel lagere tarieven bedingen dan een kleine speciaalzaak zoals LongLady. Wij versturen namelijk veel minder pakketten per jaar en betalen de normale verzendtarieven. Daarom berekenen wij verzendkosten aangezien verzendkosten voor ons een enorme kostenpost is. Wij kunnen dit niet voor onze rekening nemen omdat dit een groot deel van de marge opsnoept. Het heen en terugzenden van 1 pakket kost namelijk € 13,90 bij PostNL, ook voor ons. Dit is, zoals bedacht kan worden, een enorm percentage van die marge. En een beetje marge hebben wij toch echt nodig om te kunnen bestaan en onze klanten de speciaal voor lange vrouwen gemaakte producten te kunnen blijven produceren cq verkopen.

De kosten voor bezorging van je pakket binnen Nederland is gratis wanneer je meer dan €80,= bestelt, want dan hebben wij wat meer marge om deze verzendkosten voor onze rekening te kunnen nemen. Worden er echter goederen retour gestuurd en kom je onder het orderbedrag van €80,= dan zijn wij genoodzaakt alsnog de verzendkosten in rekening te brengen.

Wil je op de verzendkosten besparen? Breng dan een bezoek aan onze Showroom!

Wanneer je besteling niet door de brievenbus past dan kan je zelf kiezen hoe je je pakket bezorgd wilt hebben.

Hieronder volgt een tabel met verzendkosten.

 

Land

Brievenbuspakje

< 2 kilogram

DHL

Huisadres

DHL

Parcelshop

PostNL

 

         
Nederland 1,95 4,00 3,50 -
België - 7,50 - -
Luxemburg - 11,95 - -
Duitsland - 6,95 - -
Frankrijk - - - 15,95
Spanje - - - 19,95
Portugal - - - 19,95
United Kingdom - - - 12,95
Ierland - - - 20,95
Denemarken - - - 16,95
Noorwegen - 46,95 - -
Zweden - - - 20,95
Finland - - - 20,95
Italië - - - 16,95
Griekenland - 27,95 - -
Hongarije - 14,95 - -
Bulgarije - - - 24,95
Oostenrijk - 15,95 - -
Polen - 12,95 - -
Zwitserland - 33,95 - -
Kroatië - 35,95 - -
Tsjechië - 15,95 - -
Overig Europa - - - -
 

Leveringstijden

Als je hebt besteld en betaald via Ideal kun je ervan uitgaan dat de bestelling binnen een aantal werkdagen in behandeling genomen wordt. Dit afhankelijk van de besteltijd, en -dag. Is er vrijdag na 12:00h besteld, dan betekent dit, dat je bestelling de eerstvolgende werkdag zijnde maandag in behandeling wordt genomen.
De doorlooptijd is gemiddeld 1-3 werkdagen tot het aan de vervoerder wordt overgedragen.

 

Leveringswijze

~

Een brievenbus pakje wordt verzonden met DPD.



Bezorging persoonlijk aan de deur (met track & tracecode).
Mocht het voorkomen dat de pakketbezorger niemand thuis aantreft dan wordt het pakje bij de plaatselijke Parcelshop afgegeven.
Hij laat een schriftelijke mededeling voor je achter.

DHL Parcelshop: Ophalen van je pakket bij een door jou gekozen DHL afhaallocatie.

De track & trace informatie is vanaf ongeveer 8 uur na verzending zichtbaar.

 

Retourtermijn

! Houd rekening met het volgende. Ontvangstdatum is de datum van 1e aanlevering aan huis of aflevering op de afhaallocatie. Haal je je pakket te laat op, dan loop je het risico niet op tijd te zijn met terugsturen. Hier geldt namelijk een termijn voor van 14 dagen na datum 1e aanlevering van het pakket aan huis of afhaallocatie.


De door de klant gekozen transporteur dient een dienst te leveren namelijk levering van een pakket en die transporteur wordt hiervoor betaald. Op het moment dat de vervoerder het pakket heeft ingescand (dus ontvangen van LongLady) wordt er een track en tracemail aan de klant verstuurd. Vanaf dat moment is LongLady niet aansprakelijk voor het zoekraken of de verkeerde levering van het pakket.


BETAALMETHODEN

Ideal


LongLady Fashion Company biedt de mogelijkheid om te kunnen betalen met iDEAL.

Dit houdt in dat de producten die u koopt bij LongLady Fashion Company kunt afrekenen in uw vertrouwde internetomgeving van uw eigen bank. iDEAL is direct te gebruiken, aanmelden bij iDEAL is niet nodig.

De voordelen van deze betaalwijze op een rij:

- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
- Controle en overzicht op de betaling
- iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank, Postbank, Fortis en Rabobank.

(bron: www.ideal.nl)

Hoe werkt iDEAL?

U plaatst bij ons een bestelling. Bij het afrekenen in onze webwinkel kiest u bij de betaalwijze voor de iDEAL optie. U zult vervolgens doorgeleid worden naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij informeren u dat de bestelling is betaald.
Bezoek voor meer informatie de website van iDEAL.

 

Vooruitbetalen per bank


Wanneer je liever kiest voor vooruitbetalen dan kun je dit doen via internetbankieren, maar ook met je eigen vertrouwde overschrijvingskaarten.
Wil je vooruitbetalen per bank dan heb je de volgende gegevens nodig:

ING Bank reknr.: 4327914
IBAN: NL46INGB0004327914
BIC: INGBNL2A
LongLady Fashion Co.
Pijnacker

Vermeld altijd bij de omschrijving het ordernummer.

Na ontvangst van je betaling wordt je order verder verwerkt en verzonden.

 

PayPal


PayPal is een snelle, simpele en veilige manier om online te betalen.

 

Zo werkt het:

      • Open een PayPal-rekening.
      • Koppel je bankrekening of je creditcard-gegevens aan je PayPal-rekening.
      • Nu kun je je inkopen met PayPal betalen.

 

Je voordelen met PayPal:

      • Je online-aankopen worden meteen betaald.
      • Je kunt kiezen om met je creditcard of met je bankpas te betalen.
      • Je hoeft je gegevens niet opnieuw in te vullen.
      • Betalen via PayPal is veilig: je bankgegevens zijn alleen bij PayPal opgeslagen en hoeven niet voor elke inkoop opnieuw via internet te worden gestuurd.
      • Door de PayPal Aankoopbescherming is online winkelen erg betrouwbaar: indien je je aankoop niet ontvangt, heb je recht op volledige vergoeding (inclusief verzendkosten).

 

Vragen over PayPal?

Meer informatie vind je op de hulppagina van PayPal.

Paypal brengt ons kosten in rekening (zie hier) die wij deels doorbelasten aan de klant. Je betaalt een toeslag van 3% over het bedrag van de bestelling. Longlady verdient hier niets aan.

 

Creditcards

Als gevolg van de "PSD2"-Richtlijnen" is het betalen met Visa of Mastercard per 01-03-2019 niet langer mogelijk bij ons.

Wij als webshop moeten ondanks de nieuwe regels nog altijd het vaste en variabele percentage van het door jou betaalde aankoopbedrag aan de tussenpersoon (Bank) betalen, maar mogen dit niet meer doorberekenen. Dit was voorheen al een kostenpost en wordt nu een onbekend risico in hoge betaalkosten. Daarom is deze betaaloptie vervallen.

 

Mister Cash

 

Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België en is de meest geaccepteerde online betaalmethode in België.
Alle Belgische klanten die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van Mister Cash. Ze kunnen direct hun aankopen betalen in een voor hun vertrouwde bankomgeving. Bovendien is een betaling via Mister Cash een gegarandeerde betaling voor de webwinkelier.


Sofort Banking by Klarna



Klarna (voorheen SOFORT banking) biedt klanten uit België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Italië, Frankrijk en Polen de mogelijkheid om te betalen met hun favoriete betaalmethode. Het betaalsysteem is vergelijkbaar met het Nederlandse iDEAL.


RUILEN EN RETOURNEREN

Retourneren website bestelling
 
Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over een artikel. Dan kan je het/de artikel(en) voor eigen rekening naar ons terugsturen.

Voorwaarden retourneren

Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd wanneer deze op de website besteld zijn en:

  • Aangemeld worden via de Retourpagina bij Mijn Account.
  • Binnen 14 dagen na ontvangstdatum teruggestuurd zijn. ! Let op, ontvangstdatum is de datum van 1e aanlevering thuis of afhaallocatie. Haal je je pakket te laat op dan loop je het risico niet op tijd te zijn met terugsturen.
  • De te retourneren/ruilen artikelen dienen in originele staat te zijn; dit wil zeggen onbeschadigd, ongedragen, ongewassen en met aangehecht prijskaartje. Tevens verwachten wij van onze klanten dat ze de artikelen in oorspronkelijke staat aan ons retourneren dus netjes opgevouwen in de originele verpakking.
  • Bovendien dienen de artikelen in een degelijke verpakking geretourneerd te worden.


Je dient de artikelen op de volgende manier te retourneren:

  • Log in op Mijn account en ga links in de menubalk naar "Mijn bestellingen". Vind daar de bestelling waarvan je artikelen wilt retourneren en klik op "bekijken". Klik onderaan het besteloverzicht op "Artikelen retourneren".
  • Vul in het aantal, de retourreden en retouractie. Klik daarna op "Verstuur".
  • Leg het artikel en het retourformulier (rechter gedeelte van pakbon) in het pakket.
  • Geef je retourzending af bij een vervoerder naar keuze, laat het voldoende frankeren (eigen rekening) en bewaar je verzendbewijs.
 
Retour sturen

Retourneer je pakket door het adreslabel op het retourprocedureformulier uit te knippen en over de originele verzendsticker heen te plakken. Geef je pakket (voldoende gefrankeerd) af bij een vervoerder naar keuze.

Kosten voor retourneren zijn voor de klant.

Na ontvangst van je retour wordt de retour beoordeeld en gekeurd waarover je een mailtje ontvangt. Tevens wordt er een creditnota voor het (de) geretourneerde artikel(en) gemaakt en wordt deze creditnota via email aan je verzonden.

!Ordergrootte na retour onder de €80,=? Dan worden de verzendkosten voor het heen sturen alsnog berekend via verrekening van de terugbetaling.


Ruilen

Wanneer je een artikel wilt ruilen voor een andere maat of artikel dan kan je op onze website een nieuwe bestelling plaatsen.

Retourneren zonder je retour te hebben aangemeld of na retourtermijn
 
Wanneer je jouw retour niet aanmeld via de site of wij hebben de artikelen niet binnen 14 dagen na ontvangsdatum (let op dit is datum 1e aanlevering aan huis of afhaalpunt) terugontvangen dan kunnen wij helaas geen geld teruggeven. Je ontvangt dan een tegoedbon voor het bedrag van de geretourneerde artikelen.

Terugbetalingen

Wanneer je een of meerdere artikelen geretourneerd hebt dan wordt het in ons magazijn gecontroleerd. Wanneer het bedrag van de bestelling na retouren onder de €80,- komt worden alsnog de verzendkosten conform verzendkostentabel in mindering gebracht. Je ontvangt een creditnota en bevestiging van retourafhandeling. Tegelijkertijd wordt het bedrag op je rekening teruggestort. Houd er rekening mee dat het terugstorten van bedragen een aantal werkdagen verwerkingstijd kost, wij vragen hiervoor je begrip.
 
Retourneren artikelen gekocht in de showroom
 
Artikelen gekocht in de showroom en die niet afgeprijsd zijn kunnen geruild worden binnen 7 dagen. Afgeprijsde artikelen gekocht in de showroom kunnen niet geretourneerd/teruggebracht worden.